Čo si prečítam? │Marec 2020

marca 13, 2020

Blíži sa marec a keďže sa nechcem znova dopustiť chyby, ktorú som urobila minulý mesiac, začínam tento článok písať v prestihu v dobrej viere, že ho stihnem dokončiť kým je ešte relevantný. Rovnaký typ článku, som totiž napísala minulý mesiac - februárové TBR, avšak nikdy neuzrel svetlo sveta a keďže o menej ako týždeň je tu marec, mala by som si pohnúť. (samozrejme som to dopísala a zase nezverejnila hneď, why?)
zdroj: https://www.cjr.org/criticism/books-coverage-growing.php

Tento rok sa u mňa nesie v znamení rereadov a čo sa týka tejto kategórie, zatiaľ úspešne zvládam čítať jednu knihu mesačne zo série Upríska akadémia a z Anny zo Zeleného domu. Toto je tempo, ktoré mi momentálne vyhovuje, keďže sa nechcem presýtiť jedným typom knihy alebo jednou sériou a dostať sa do reading slumpu. V marci by som teda mala prečítať knihy:

  • Anna v Redmonde  - Lucy Maud Montgomery
  • Tieňom pobozkaná - Richelle Mead
Čo sa týka rereadov, dostala som chuť znovu čítať moju milovanú  sériu Pána Tragáčika. Myslím si, že táto séria je strašne nedocenená. Ide o detektívku/dobrodužnú knihu pre mládež, ktorá sa zaoberá historickými záhadámi a tie sú do deja strašne zaujímavo začlenené. Hlavný hrdina tiež nie je úplne typický romantický hrdina, práve naopak. Myslím, že by som o tejto sérií niekedy mala napísať samostatný článok aby sa jej dostalo patričného uznania.

  • Zbigniew Nienacki - Prvý príbeh pána Tragáčika


Za mesiac by som chcela zvládnuť prečítať ideálne okolo 5 kníh a v ešte ideálnejšom prípade by mali obsahovať jednú knihu v angličtine, jednu grafickú novelu alebo komix, jednu klasickú knihu a jeden reread. V prvej polovici roka sa chcem sústrediť hlavne na čítanie kníh, ktoré už vlastním, takže veľa noviniek u mňa asi v blízkej dobe na zozname nenájdete.


Z anglických kníh sa asi vrhnem na poslednú knižku zo série Stalking Jack  The Ripper od Kerri Maniscalco. Po prečítaní novely a po treťom diely síce netuším o mám čakať ale verím, že ukončenie nebude sklamaním. Aspoň v to dúfam, lebo prvé dva diely boli úplne skvelé.
  • Capturing the Devil  - Kerri Maniscalco
O čom je séria Stalking Jack the Ripper? 
Hlavnou hrdinkou série je Audrey Rose Watsford, ktorá má ako dcera lorda dost netradičný koníček, potajomky totiž venuje forenznej medicíne. Popri štúdiu základov tejto branže sa dostane do kontaktu s brutálnymi vraždami, ktoré po sebe zanechal tajomný Jack Rozparovač. Spolu s ďalším učnom Thomasom sa ich pokúsia vyriešit a priviesť Jacka spravodlivosti.


Ak by som po všetkých týchto knižných kráskach stále nemala dosť, možem si ešte vybrať spoločnosť knižky Sapphique od Catherine Fisher a Malé ženy od L. M. Alcott. No a čo sa týka komiksu, tento mesiac som už prečítala Heartstopper: Volume Three od Alice Oseman a The Prince and Dressmaker od Jen Wang.
A čo vy? Aké sú vaše čitatelské plány na marec? Čítali ste niečo z môjho výberu?

You Might Also Like

1 comments

  1. Ani jednu z knížek nemám, já mám momentálně rozečteno Dívka, již jsi tu zanechal - Jojo Moyesová, jsem ve čtvrtině knihy a musím říct, že je úžásná, takže se nebojím, že bych ji do konce měsíce nestihla dočíst. :-)

    Lucka z Seriouszone

    OdpovedaťOdstrániť