Pokračovania, ktoré chcem tento rok dočítať

februára 26, 2020

Ahojte :)
Musím sa priznať, že patrím medzi ľudí, ktorí sa vyžívajú v tvorbe rôznych zoznamov, od to do listov, cez čitatelské plány a bucket list, myslím, že som už písala zoznam na všetko. Preto by vás nemalo prekvapiť, že som napísala zoznam týkajúci sa knižných pokračovaní, ktoré už naozaj musím dočítať tento rok. Kníh, ktoré chcem prečítať, je nespočetné množstvo, a stále vychádzajú nové tituly, čoho výsledok je ten, že niekedy zabudnem na pokračovania sérií, ktoré už rozčítané mám.

  • Puddin- Julie Murphy

Prvá knižka, ktorú som tento rok prečítala, bola Knedlíček (Dumplin'), a keďže ide iba o duológiu (dvojka je viac menej iba companion), rada by som ju dočítala. Hlavné postavy v tejto knihe sú vedľajšie postavy z Knedlíčka, kamoška Willowdean a moja obľúbená postava, Millie, a potom Callie, ktorú som až tak veľmi nemusela. Moje očakávania: bola by som rada, ak by kniha prekonala prvý diel, a dúfam, že ma bude baviť príbeh Callie a Millie, aj keď netuším ako práve ich osudy autorka prepojí. Snáď mi toto dielko poskytne znova nejaký lepší pohľad na samú seba a bude to bodypozitívna kniha :)


  • Capturing the Devil  (séria Stalking Jack the Ripper) - Kerri Maniscalco

Musím sa priznať, že čo sa týka tejto série, som celkom úspešná v čítaní pokračovaní, najmä preto, že prvé dve knihy ma neskutočne bavili. Ak by sa to isté dalo povedať aj o treťom dieli, zrejme by štvrtý už nefiguroval na zozname a mala by som ho dávno prečítaný. Napriek tomu, že bol tretí diel aj spolu s novelou o dosť slabší, rada by som túto sériu dočítala, keďže Kerri mi príde ako nádejná autorka. Neostáva mi nič iné iba dúfať, že toto rozhodnutie neoľutujem.


  • Inkarceron a Sapphique - Catherine Fisher

Ide o fantasy duológiu, z ktorej som už dávnejšie čítala prvý diel, a vždy som plánovala prečítať aj ten druhý, ale nedal sa zohnať v knižnici. A potom som ho asi pred dvoma rokmi kúpila za babku na Světe knihy v Prahe, čo znamená, že už nemám výhovorku túto duológiu nedočítať. Ubehlo však už toľko času, odkedy som čítala Inkarceron, že si z neho absolútne nič nepamätám, a preto si ho musím prečítať znova. Musím sa priznať, že do tejto knihy sa mi z celého zoznamu chce asi najmenej, avšak mám pocit, že ak to budem odkladať ešte chvíľu, tak sa k tomu už nikdy nedostanem.

  • The Vanishing Stair a The Hand on the Wall (séria Truly Devious) - Maureen Johnson

Mládežnícka detektívka je asi môj obľúbený subžáner a paradoxne nepoznám veľa nových kníh, ktoré by sa tejto tématike venovali. Asi si musím rozšíriť obzory... Každopádne som po dočítaní Truly Devious bola úplne nadšená, a keďže už vyšiel aj tretí diel, neviem sa dočkať, kedy to prečítam. Ideálne v nejaký daždivý víkend, pod perinou a s čajom v ruke.

  • séria Anna zo Zeleného domu - Lucy Maud Montgomeryová

Musím povedať, že reread prvých dvoch dielov mám už úspešne za sebou a momentálne mi vyhovuje čítať tak jednu knihu mesačne, takže mi tento reread zaberie asi väčšinu roka. V podstate je to reread, pretože som Annu čítala z knižnice asi až po predposlednú časť Anna v Glenn St. Mary, ktorú z nejakého dôvodu v knižnici nemali, aj keď posledný diel Annina dcéra Rilla, bol dostupný. Niekedy si želám, aby si tí ľudia, čo to do tých knižníc objednávajú, dali troška námahy, a pozreli sa na to, ako série pokračujú.

  • séria Artemis Fowl - Eoin Colfer
Artemis je moja obľúbená detská séria, páči sa mi, že hlavný hrdina je v podstate antihrdina. Jediná kniha, ktorú som zo série neprečítala, je Posledný strážca, keďže tiež nebol v knižnici. Odvtedy som si sériu kúpila a skompletizovala, jediné, čo ma brzdí, je fakt, že ak sa do toho pustím, budem musieť znovu prečítať celú sériu, ktorá má osem kníh. Tento rok však vychádza aj film, a tak dúfam, že sa k tomu dostanem.

  • séria Pokrevní pouta - Richelle Mead
Na konci minulého roka som znova dostala chuť na upírov, a preto som momentálne v procese rereadu Upírskej akadémie. K jej companion sérii som sa v minulosti taktiež dostala, ale prečítala som len prvé dva diely, keďže tieto knihy vyšli malým nákladom a dávno, čiže sa ťažko sa zháňali. Minulý rok som úspešne ulovila aj Stríbrné stíny, ktoré boli pár rokov skoro nezohnateľné.
Ak budem čítať upírske tempom jedna kniha za mesiac, k Pokrevním poutám by som sa mala dostať na prelome júna/júla, čo je strašne ďaleko. Tieto knihy by mi tým istým tempom mali vystačiť do konca roka, avšak je tu silná pravdepodobnosť, že vyhodím všetky ostatné čítacie plány do luftu a budem sa venovať len tejto sérii. Hlavne preto, že z nej mám doteraz motýliky... Dúfam len, že moje očakávania mi neprinesú trpké sklamanie.

Tento zoznam mal pozostávať ešte z ďalších titulov, avšak už teraz je toho dosť (26 kníh) a aby som vás neunudila, a seba úplne nevystresovala nereálnymi očakávaniami, radšej tento článok ukončím.
Možno ste si všimli, že sa nevenujem veľmi obsahu samotných diel, ale skôr dôvodom, prečo som sa k tým knihám doteraz nedostala. Je to hlavne z toho dôvodu, že ide najmä o staršie tituly a pomerne dosť známe. Ak by vás zaujímalo, ako sa mi páčili predošlé diely, na niektoré z nich mám minirecenziu na goodreads - hlavne na tie prečítané tento rok.

You Might Also Like

1 comments

  1. Rada vidím ďalšiu osobu, ktorá číta Kerri Maniscalco. Ja som tento mesiac dala Hunting Prince Dracula a aj keď som jednotku úplne zbožňovala, tu už to bolo trochu horšie a koniec nebol taký dobrý, ako by som čakala. Nebyť Audrey a Thomasa, asi by som nepokračovala, takže dúfam, že trojka nebude horšia.

    Inak rada počujem, že si bola po prečítaní Truly Devious nadšená, mám to v čítačke už dosť dlho a chcem sa do toho pustiť. :)

    Annu plánujem prečítať tiež... niekedy. Naposledy som ju čítala pred 13 rokmi, keď som bola na základke a seriál ma pre ten príbeh znova nadchol. :)

    OdpovedaťOdstrániť