10 knižných adaptácií, na ktoré sa teším

januára 20, 2020

Ahojte!
Začína Nový rok a s ním aj kopec očakávaní toho čo prinesie. Verím, že ste všetci dobre naladení, a ak aj nie, tak sa do dobrej nálady dostanete, keď zistíte, aké knižné adaptácie na nás čakajú v tomto roku. Ja som vybrala desať, na ktoré sa teším najviac. Ak máte pocit, že som zabudla na nejakú dôležitú adaptáciu, dajte mi prosím vedieť, určite nechcem nič dobré premeškať.



Little Women (30.1.2019)
Táto adaptácia oficiálne vyšla už minulý rok, avšak v ČR ešte nie, a tak ju zaraďujem to tohto zoznamu. V podstate je táto adaptácia jediná, na ktorú na 100% do toho kina aj pôjdem (aspoň dúfam). Príbeh Malých žien je nadčasový, a ja zbožňujem ako knihy, tak aj pôvodné filmy. 
Obsadenie so Saoirse Ronan a Emmou Watson je fakt hviezdne, trailer vyzerá skvelo, a ja sa už neviem dočkať osudu Jo a jej sestier v novom šate.

To All The Boys: PS I Still Love You (12.2.2020)
Musím povedať, že prvá časť sa Netflixu veľmi podarila, a už sa neviem dočkať dvojky. Špeciálne sa teším na Johna Ambrosa a dúfam, že bude mať všetky cutesy scény s Larou Jean. A taktiež tam bude Stormy, ktorá patrila medzi moje obľúbené postavy. Proste feel-good movie, ak máte deficit romantiky tak ako ja, tak to tiež oceníte.

Emma (14.2.2020)
Mohla by som sa ja netešiť na adaptáciu Jane Austenovej? Nemohla, aj keď Emma je moja najmenej obľúbená postava z tých Janiných najznámejších. Samotný trailer vyzerá veľmi komicky, v dobrom slova zmysle, tak dúfam, že táto adaptácia nesklame. Herečka, ktorá hrá Emmu, sa mi na tú rolu strašne hodí a dobové kostýmy a účesy... keď už pre nič iné, tak pre toto si to pozriem ja.

Artemis Fowl (29.5.2020)
Jedna z mojich obľúbených detských sérií, ktorá má vyjsť už niekoľko rokov a dúfam, že v roku 2020 konečne vyjde. Trošičku sa bojím, ako to dopadne, keďže podľa traileru to vyzerá na zmeny, ale možno Artemis príjemne prekvapí. Toto je jedna z adaptácii, kde neviem či sa tešiť alebo desiť, dúfam, že všetkých 8 kníh nezosekajú do tejto prvej časti. Ak to bude zlé, tak si asi dám rereading kníh... No, ten si možno dám aj v prípade, že to bude dobré.

Enola Holmes
Netušila som, že existuje knižka o sestre Sherlocka Holmesa, a dokonca ani to, že ju idú sfilmovať. Čo ma na tomto spracovaní ale láka, je herecké obsadenie Millie Bobby Brown v hlavnej úlohe, a jej brata Sherlocka má hrať Henry Cavill, ktorého si v tejto úlohe neviem prestaviť, ale dobre sa na neho pozerá, takže prečo nie.

Death On The Nile
Ďalšia adaptácia od Agathy Christie, ak ste fanúšik jej kníh, tak asi veľmi ani nemáte nad čím rozmýšľať. Konkrétne túto knihu som čítala, aj ju vlastním a je skvelá, tak som zvedavá, ako bude stvárnená na veľkom plátne. Najmä sa teším na kostýmy :D Máte nejakú obľúbenú knihu od Agathy? Prípadne obľúbeného detektíva? U mňa to nie je fúzatý Poirot, ale nenápadná slečna Marplová, niet nad silu dedinských klebiet.

The Witches 
Túto detskú knižočku som čítala, a som zvedavá, ako ju sfilmujú. Je to troška čudný príbeh, a preto neviem, či sa na to extra teším, skôr ma zaujíma, ako to pojmu. Plusové body však majú za obsadenie s Anne Hathaway.

Rebecca

Je gotická klasika, o ktorej som veľa počula, a málo viem. Malo by ísť o príbeh mladej ženy, ktorá sa vydá za šľachtica, a spolu s ním sa presťahujú na jeho panstvo, kde ju začne prenasledovať duch jeho prvej manželky Rebeccy. Nakoľko je duch iba ponurá atmosféra, a nakoľko v knihe je aj reálny duch neviem, a asi nechcem, toto je asi jedna z vecí, kde treba ísť naslepo a potom z toho je ten pravý zážitok.

Stargirl
O tejto knihe viem iba toľko, že ide o obľúbenú detskú knihu youtuberky Booksandlala, a to mi stačí k tomu, aby som si tento film chcela pozrieť. Nie je na škodu, že tam hrá Grace VanderWaal, ktorú mám rada, a ide dokonca o jej herecký debut. Film sa bude nachádzať na Disney+... Podľa popisu na IMDB bude tento film o chlapcovi, ktorý sa začne zaujímať o tajomnú Stargirl, a bude sa o nej snažiť zistiť čo najviac. Znie to ako niečo, čo by ste si pozreli? Mne teda áno :)

Dragon Rider
Napriek tomu, že som túto knižku od Cornelie Funke čítala, jediné, čo si pamätám, je, že bola pekná. Každopádne animák s drakmi sa neodmieta, a určite to bude srdcervúce. A proste draky... Keď ich miluješ, nie je čo riešiť.

Toto by bolo z adaptácií všetko, na čo sa teším v Novom roku, asi ste si všimli, ale hovorila som len o filmoch, čo sa týka seriálov absolútne netuším, čo nás čaká, možno by to chcelo part 2 so seriálmi?
Uvidíme :D Ak by ste si ten part 2 radi prečítali, nezabudnite mi to spomenúť v komentároch.
Na konci 2020 môžem spätne zreflektovať, či som aj všetky tieto adaptácie videla... Ako sa poznám, asi nie, ale možno prekvapím.
Janelle

You Might Also Like

6 comments

  1. Určite napíš aj o seriáloch.:) Z tvojho zoznamu sa na tom mojom vyskytuje Little Women (to obsadenie!), To All The Boys (mám rada knihy), Artemis, Enola a Stargirl (čítala som knihu a páčila sa mi, hoci to už bolo dávno :D). Ale tie ostatné vyzerajú tiež dobre.:) A za seba by som ešte prihodila All the Bright Places a teda Chaos Walking, ak sa ho dočkáme.:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to aby som si urobila nejaký research čo sa seriálov týka :D ale nebránim sa tej myšlienke, tak možno to bude článok čoskoro :D
      No All the Bright Places som nečítala, preto ma to ani nejako nezaujalo tak isto ani ten Chaos Walking, no možno ma tie filmy prekvapia.

      Odstrániť
  2. Takže…na první tři se taky těším!! A zbytek neznám :D :D. Jako na některé bych se možná i podívala, ale víš jak - toho času moc není a nejsem zrovna nějak extra filmová. Ale tuhle jsem si říkala, že bychom třeba mohly společně podniknout nějakou filmovou noc :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No na Malé ženy dúfam, že pôjdeme do kina spolu :D No fimová noc znie dobre ale je to asi vhodný nápad na víkend - kedy si tú najbližší víkend? :D

      Odstrániť
  3. To All The Boys 2 chcem vidieť aj ja. Akurát doma maródujem a včera som si znovu pozrela prvý diel. Už som veľmi zvedavá.
    O filme Stargirl som ešte nepočula, no pozrela som si trailer a celkom ma zaujal, takže určite tomu dám šancu, keď vyjde.
    Na Artemisa už čakám roky! Prvýkrát sa hovorila o natočení filmov pred niekoľkými rokmi, ale doteraz sa nič nedialo a štvalo ma to, lebo je to jedna z mojich naj sérií. Ale som na tom podobne po zhliadnutí traileru. Tiež neviem, či sa obávať alebo sa tešiť. Uvidíme. Ja som si už chystala voľno na augustovú premiéru v minulom roku a skoro ma kleplo, keď som zbadala, že to u nás nikde v kine nebude. Až potom som konečne vygooglila, že sa to celé posunulo na máj 2020. Tak dúfam, že to aj bude stáť za to.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. V divadle jsem byla na operetě s názvem Rebecca a ten děj odpovídá tomu, co jsem tam viděla :D Jsem vůbec netušila, že je to i knížka.

    OdpovedaťOdstrániť