MID YEAR BOOK FREAK OUT TAG 2019

októbra 08, 2019

Zdravíčko, verní čitatelia.
Tento článok sa tu objavuje dosť oneskorene, ale tentokrát máme pádny dôvod - náš blogger sa niekedy počas leta pokazil a odmietal správne zobrazovať články na blogu (nezobrazoval žiaden text). Jane sa to asi konečne podarilo opraviť, takže už môžeme byť opäť aktívne. Veľmi sme tento rok chceli napísať článok s Mid Year Book Freakout Tagom, ktorý v lete fičal na youtube, lenže vzhľadom na okolnosti sme to nemohli napísať, keď to bolo aktuálne. Prinášame tento tag teda o pár mesiacov neskôr, keď je už bilžšie ku koncu roka, než k polovici, ale veríme, že vám to nebude vadiť a prečítate si ho aj tak.
Vrhnime sa teda na to:
1. Best book you’ve read so far in 2019./Najlepšia kniha, ktorú si v roku 2019 zatiaľ prečítala.
B: Ťažká otázka. Najviac sa mi páčili asi Krutý princ od Holly Black a Nikdynoc od Jaya Kristoffa. A potom celá séria All For The Game od Nory Sakavic - to by som ale ako najlepšie hodnotila asi len subjektívne, a nie vyslovene ako výborne napísané literárne dielo.
J: Táto pozícia je premenlivá ale zatiaľ najlepšou knihou tohoto roku bola kniha Radio Silence od Alice Oseman, ktorá ma naozaj zasiahla. U Alice nájdete zaujímavé postavy a nepredvídateľný dej. Na tejto knihe sa mi páčili hlavne témy, ktoré rozoberala - kreativitu (podcast), friendship, lgbt+, kritiku školského systému.



2. Best sequel you've read so far in 2019./Najlepšie pokračovanie, ktoré si v roku 2019 zatiaľ prečítala.
B: V tomto roku som čítala viacero sequelov, ale neviem, či by som tvrdila, že medzi nimi niektorý vyslovene vyniká. Možno by som vyzdvihla finálny diel série All For The Game od Nory Sakavic - The King's Men, ktorý bol z danej série najlepší a hlavne oproti prvému dielu bol podľa môjho názoru výrazne lepší.
J: Ťažký výber, minimálne honorable mention si zaslúži Hunting Prince Dracula od Kerri Maniscalco.
Ak by som si mala vyberať podľa počtu preliatých sĺz tak Queen of Air and Darkness od Cassie Clare je víťaz ale Pán tieňov sa mi asi páčil viac...

3. New release you haven't read yet, but want to./Novinka, ktorú si ešte nečítala, ale máš to v pláne.
B: Mám doma Deti krvi a kostí od Tomi Adeyemi a ešte som sa k tomu nestihla dostať - dúfam, že sa mi to čoskoro podarí.
J: V slovenčine nedávno vyšla Eliza a more príšer a ja sa neviem dočkať, kedy sa mi dostane do rúk. Čo ma na tejto knihe zaujalo najviac je to, že má ísť o taký výlet do fanušíkovskej popkultury a taktiež fakt, že hlavná hrdinka je autorkou webkomiksu. Ja som sa k čítaniu komiksov a grafických noviel dostala vo väčšej miere až tento rok, takže je to pre mňa stále lákavá a neprebádaná téma. Od Francesky Zappie som čítala aj knihu Vymyslela som si ťa a strašne sa mi páčila - avšak varujem, počula som, že nezobrazuje úplne dobre reprezentáciu duševných chorob.
B: Aj ja by som rada prečítala Elizu, pôvodne som si povedala, že tiež si kúpim slovenský preklad, ale nakoniec rozmýšľam, že by som to asi radšej prečítala v origináli.



4. Most anticipated release for the second half of the year./Najočakávanejšia kniha, ktorú vydajú v druhej polke roka.
B: Ja sa dosť teším na slovenský preklad The Wicked King/Skazený kráľ od Holly Black, čo by malo vyjsť na konci novembra, ak sa nemýlim. Takisto by malo vyjsť po česky štvrté pokračovanie Apollónovho pádu od Ricka Riordana a teším sa aj na Boží hrob od Jaya Kristoffa, čo je pokračovanie Nikdynoci a ako práve pozerám, už aj vyšlo.
J: Úprimne tento rok veľmi nesledujem novinky, napriek tomu som si všimla, že v slovenčine vychádza prvá kniha od Pierca Browna - Červený úsvit, malo by ísť o sci-fi pecku, ktorá je veľmi obľúbená medzi zahraničnými youtubermi, určite však toho vychádza omnoho viac len nemám prehľad. Z anglických noviniek sa teším na Call Down the Hawk od Maggie Stiefvater, ktorá ma výjsť už čoskoro.
B: Bože áno, ako som mohla zabudnúť na Call Down the Hawk?
5. Biggest disappointment./Najväčšie sklamanie.
B: U mňa to asi musí byť One Of Us Is Lying alebo teda Jeden z nás lže od Karen M. McManus, o čom sa na booktube hovorilo ako o úplnej pecke a úprimne, bolo to riadne priemerné. Väčšina postáv ma neočarila, pár vecí bolo dosť diskutabilne napísaných a záverečné veľkolepé odhalenie mi vôbec veľkolepé neprišlo. Skrátka som čakala viac. Ešte by som spomenula aj knihu Nevypovedané od Abbie Rushton, od čoho som tiež čakala viac, aj keď vlastne ani neviem prečo. Celá kniha mi prišla, akoby ju písala tínedžerka a aj som pri tom mala patričný cringe.
J: Poézia od Amandy Lovelace, najmä jej druhá zbierka the witch doesn't burn in this one, lebo som čakala, že to bude empowering a bolo to čisto o tom ako autorka hejtovala mužov a to skoro v každej básni. Za zmienku stojí aj Anna and the French Kiss od Stephanie Perkins, počúvala som to ako audioknihu a skončilo to tak, že asi polovicu knihy som nemohla vystáť hlavnú hrdinku a v druhú polovicu zase jej romantický interest.




6. Biggest surprise./Najväčšie prekvapenie.
B: Najväčším prekvapením, resp. objavom je pre mňa asi komiksová séria Fence, ktorú mi goodreads aj bookdepository nekonečne dlho navrhovali a nikdy som nechápala prečo, lebo o neznelo ako niečo, čo by ma zaujímalo, no očividne vedeli niečo, čo ja nie, pretože som Fence náhodou objavila v knižnici v Birminghame a úplne som sa zamilovala.
J: Je fakt, že som začala čítať komiksy a grafické novely. Medzi moje obľúbené sa zaradili Fence a Heartstopper (v slovenčine vyšlo ako Motýliky) - oboje odporúčam všetkými desiatimi.

7. Favourite new author. (Debut or new to you)./Obľúbený nový autor/ka. (Úplne nový alebo nový pre teba)
B: Tu by som asi spomenula Majku Danihelovú a V znamení ametystu, čo bolo super a recenziu nájdete tu.
J: Tento rok mám dve objavy -  prvým je slovenská autorka Majka Danihelová a jej prvotina V znamení ametystu, ktorá ma očarila zaujímavým fantasy svetom a zároveň som si zamilovala aj postavy.
Druhým objavom je  Kerri Maniscalco, ktorej knihy som prečítala len nedávno, konkrétne Stalking Jack the Ripper a Hunting Prince Dracula a v oboch ma uchvátil svet, ktorý autorka vybudovala. Ak máte radi gotické romány a záhady dajte tomu šancu.



8. Newest fictional crush./Nový fiktívny crush.
B: Akože Cardan z Krutého princa je hot, ale radšej nie. Theo z Tisíc kousků tebe bol cool. Alebo Shen z The Quiet at the End of the World. A Wen z V znamení ametystu bol také zlatíčko.
J: Thomas Creswell zo Stalking Jack the Ripper a Hunting Prince Dracula, sice je skvelý vedec a má úžasné schopnosti dedukcie avšak vie ma naštvať tým ako je niekedy úplne realistický muž, ktorému nič nedochádza ale aj to akosi patrí k jeho čaru.

9. Newest favourite character./Nová obľúbená postava.
B: Neil Josten z All for the Game série (a vlastne asi všetci). A celkom som si obľúbila aj Miu Corvere z Nikdynoci.
J: Livvy a Dru Blackthornové, Wen z V znamení ametystu a Thomas s Audrey Rose zo série Stalking Jack the Ripper... A aby som nezabudla, úplne som si zamilovala Charlieho a Nicka z Heartstoppera, lebo sú to zlatíčka.

10. Book that made you cry./Kniha, ktorá ťa rozplakala.
B: Hmmm... asi nič. Nezvyknem plakať.
J: Queen of Air and Darkness, to som ronila slzy celú cestu lietadlom do aj z Birminghamu a ešte chvíľu potom, keď som to dočítávala po príchode na Slovensko.

11. Book that made you happy./Kniha, ktorá ťa rozveselila.
B: Heartstopper aj Fence boli veľmi príjemné na čítanie. A ešte som mala nostalgický zážitok z Malej čarodejky Molly, jednej z mojich srdcoviek z detstva.
J: Heartstopper vo mne zanechal také príjemné motýliky (pun intended), v Stalking Jack the Ripper  sa mi páčil banter medzi hlavnými postavami  a Kouzelnice od Sebastiena de Castella ma rozveselila tým, že splnila moje očakávania a mala pekné friendship momenty.



12. Most beautiful book you've bought so far this year (or received)./Najkrajšia kniha, ktorú si si tento rok kúpila (alebo dostala).
B: Keby som si ja tak pamätala, čo všetko som kúpila tento rok. Asi by to mohol byť Krutý princ, tam sa mi veľmi páči obálka. Aj Nikdynoc ju má super.
J: Mne sa strašne výzorovo páčia knižky Zázraky padlých svätých a Havraní kráľ od Maggie Stiefvater. Taktiež sa mi páči design Kouzelnice Sebastiena de Castella, kde celkovo všetky obálky z tejto série žeriem.



13. What books do you need to read by the end of the year?/Ktoré knihy chceš prečítať do konca roka?
B: Fuuu no toho je ešte veľa. Ale realisticky by som chcela do konca roka prečítať Deti krvi a kostí od Tomi Adeyemi, keďže sa na to teším a mám to doma už od leta. Na goodreads mám na svojom 2019 TBR deväť kníh, ale to nevidím veľmi realisticky. Ale ak by vás to zaujímalo, okrem spomenutej sú tam ešte Koláčky a spiklenci od Thea Addaira, Jeden temný trón od Kendare Blake, The Darkest Part of the Forest od Holly Black, Podělaným navrch od Becky Albertalli, Všade samé korytnačky od Johna Greena, Oko za oko od Jenny Han a Siobhan Vivian, They Both Die at the End od Adama Silveru a Prokletý trůn od Joelle Charbonneau.
J: Ehm, je ich nekončiaci zoznam ale mojím hlavním cieľom je už naozaj prečítať To od Stephena Kinga, ktoré mám požičané od kamarátky viac ako pol roka...Akosi sa neviem dostať do nálady na túto knihu, možno aj preto, že je to riadna bichľa. A  po zvyšok roka mám v pláne sústrediť sa najma na série, ktoré mám už (dlhšie) rozčítané, chcela by som možno prečítať všetky časti Anny zo Zeleného domu a štvrté pokračovanie Divotvůrce. Niekedy okolo Vianoc by som rada prečítala aj Nekonečný príbeh od Michaela Endeho. A toto všetko je len taký vrchol ľadovca, nakoľko to bude reálne netuším, keďže posledných pár mesiacov je moje čítanie aj nečítanie strašne závislé na mojej momentálnej nálade.

Ak ste sa dočítali až sem, ďakujeme za čas, ktorý ste venovali nášmu článku. Budeme rady za akýkoľvek komentár! :)

Bailey & Janelle

You Might Also Like

2 comments

  1. Tag je to velmi pěkný. Z vašich výběrů jsem zatím četla jen Nikdynoc a právě se těším na pokračování, až se k němu dostanu.

    OdpovedaťOdstrániť