Domov pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej - Ransom Riggs I recenzia (spoiler-free)

januára 01, 2018

Detaily:
Názov: Domov pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej
Originálny názov: Miss Peregrine's Home for Peculiar Children
Autor: Ransom Riggs
Počet strán: 352
Väzba: pevná s prebalom
Vydavateľstvo: Plus
Žáner: sci-fi, fantasy

Anotácia:  Jacob má už odmalička dobrý vzťah so starým otcom, ktorý mu rozpráva neuveriteľné príbehy o neobyčajných deťoch, ktoré spoznal ako malý chlapec v anglickom sirotinci. S vekom Jacob prestáva veriť, že ide o  dedove skutočné zážitky. Jeho život však naberie úplne iný smer, keď nájde svojho deda zavraždeného a na mieste činu uvidí jednu príšeru z jeho rozprávania. To podnieti jeho cestu na tajomný ostrov, kde sa nachádzal sirotinec, v ktorom jeho dedo strávil svoje detstvo. Na mieste ho však čaká oveľa viac ako len ruiny starého sirotinca.

Hodnotenie obálky:  Táto obálka je creepy v tom najlepšom zmysle slova. Páčia sa mi aj detaily a farebné ladenie. Celkovo na mňa pôsobí tajomne a tak trošku duchársky.
Na túto knižku som pokukovala odkedy sme ju prvýkrát dostali v kníhkupectve, je to totiž najobľúbenejšia kniha/séria jedného z booktuberov, ktorých pozerám (jessethereader). 



Samotný príbeh je vyrozprávaný z pohľadu Jacoba, ktorý má veľmi blízky vzťah so svojim dedom. Jeho smrť ho poznačí a začne mávať nočné mory o príšerách, kvôli čomu vyhľadá psychológa. Ten mu odporučí, aby sa vydal po stopách deda a jeho príbehov. Preto sa rozhodne vydať na ostrov, kde jeho dedo strávil detstvo, o ktorom mu odjakživa rozprával. 
Na ostrove, ktorý je už na prvý pohľad akoby opustený v čase, sa nachádza starý sirotinec, kde dedo vyrastal. Jacob tam najprv nenachádza nič nezvyčajné, čo sa zmení, keď nájde starý kufor s fotkami a zistí, že ho niekto pozoruje. Okrem toho sa tam zomelie vražda, a nemusí to zostať iba pri jednej.



Táto kniha je zvláštna, na jednej strane som nevedela čo mám od nej čakať, najmä preto, že som na ňu počula chválospevy z rôznych strán. Toho sa niekedy obávam, lebo zvyčajne mám potom na knihu dosť veľké nároky. Samotný príbeh mi prišiel relatívne originálny, celkom ma však na začiatku zmiatol, lebo som čakala úplne iný vývoj udalostí. To nemyslím ani tak v zlom, ale skôr ide o to, že ja by som ten príbeh asi inak poňala. 
Kniha sa spočiatku čítala pomaly až po časť, keď sa niečo začalo diať, teda po príchod na ostrov.

Celkové hodnotenie:
Knihe dávam 4 hviezdičky, hlavne kvôli originálnemu príbehu a koncu, podľa ktorého netuším kadiaľ sa bude príbeh ďalej uberať. Určite by som ju odporučila milovníkom sci-fi alebo fantasy a netradičných príbehov.

You Might Also Like

4 comments

  1. Super recenzia! :) Som rád, že sa našiel človek, ktorému sa to páčilo, pretože v poslednej dobe sa akosi na túto sériu valia negatívne recenzie, ale čo už...
    Každopádne, ja som túto knihu čítal už aj niekoľko rokov dozadu a pamätám si, ako sa mi veľmi páčila - a dodnes patrí medzi moje srdcovky, na ktoré nezabudnem a stále iba čakám, kým budem mať čas si ju znovu prečítať :-) Zvyšok série je rovnako skvelý a najviac sa mi páčila asi posledná kniha, takže určite odporúčam! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :D Ono to tak býva asi so všetkým, čo je populárne. Najprv je okolo toho veľký bum a potom zrazu všetci hejtujú, lebo to je moderné :)
      Ja určite plánujem pokračovať v čítaní, len sa budem musieť dostať do knižnice najprv.

      Odstrániť
  2. Krásná recenze. Mě k této sérii přivedla mamka. Strašně si ji zamilovala a já ji na její doporučení nakonec komplet zhltla v létě během čtyř dnů. :-) Strašně se mi líbila, ale upřímně se mi nejvíc líbil asi druhý díl, protože zvířátka!:-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bodaj by aj moja mamka čítala :D Tak to znie mega super, najmä tie "zvieratká" :))

      Odstrániť